Τρίτη, 30 Δεκεμβρίου 2014

Η παράσταση αρχίζει. "Πάμε".........

(Τέμπερα, 28Χ24 εκ.)

(Τέμπερα, 38Χ28 εκ.)

Σάββατο, 27 Δεκεμβρίου 2014

Ο Άγιος Βασίλης στον τοίχο!!!


Πέντε χρόνια εκεί στον τοίχο του πρώην μαιευτηρίου "Ρωσικόν", στην οδό Παπαναστασίου, όπου για πρώτη φορά είδα το φως, όπως χιλιάδες άλλοι Θεσσαλονικείς. 

Το grafiti αποθανάτισε φωτογραφικά ο αγαπητός φίλος, καλλιτέχνης φωτογράφος, Στέφανος Παπαδόπουλος, κι εγώ ζωγραφικά (τέμπερα, 19.5Χ27.5 εκ.).

 Πέντε χρόνια στον τοίχο ο Άγιος Βασίλης!!! 

Αναπόφευκτα, συνειρμικά, και η Ελλάδα!!! 

Καλή Χρονιά φίλοι μου,
έστω με αμυδρή ελπίδα.

Δυστυχώς χωρίς όνειρα, γιατί όταν οι άνθρωποι κάνουν όνειρα, όπως μας τα πλασάρουν και θέλουν να μας τα επιβάλουν πολιτικοί και ΜΜΕ, ο Θεός, αυτός ο μεγάλος άγνωστος, γελάει.

Πέμπτη, 25 Δεκεμβρίου 2014

Ευχές από την εφημερίδα "Καθημερινή"

Δημοσίευμα της Ελένης Μπίστικα στην σημερινή "Καθημερινή"

Τρίτη, 23 Δεκεμβρίου 2014

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!!!

Τέμπερα, 22Χ29.5 εκ., 2006

Τέμπερα, 28Χ38 εκ., 2006


Κυριακή, 21 Δεκεμβρίου 2014

Παρασκευή, 19 Δεκεμβρίου 2014

ΑΓΝΩΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ


Ο ιδιοκτήτης του καφενείου "ΚΕΝΤΡΙΚΟΝ" Αντώνης Αντωνιάδης

Παραθέτω τα σχόλια που έκαναν φίλοι στο FB:

Σχόλια Γιάννη Καρατζόγλου
 Έλα ρε Ντίνο....βάλε κάτι πιό δύσκολο....στο ξενοδοχείο Ριτζ τρώγαμε πρωινό όταν ήμασταν μικροί....

Το μεσαίο της φωτογραφίας σου είναι το μέγαρον Δρακούλη, που χτίστηκε πιο πριν, το 1921, σε σχέδια του αρχιτέκτονα Δ. Βαρουξάκη. Στην Κατοχή, όντως στέγαζε γερμανική υπηρεσία, αλλά για την εποχή της χούντας δεν νομίζω να ηταν γραφεία της ΚΥΠ κλπ., δεδομένου οτι στέγαζε την Δ;;; Οικονομική Εφορία.

Το δεξιό κτίριο είναι το μέγαρο Χαίμ ντε Μποτόν, χτισμένο το 1924 σε σχέδια του Ζ. Μοσέ. Προπολεμικά, μέχρι το 1930 που εγκαινάστηκε το ΕΒΕΘ από τον Ελ. Βενιζέλο, στέγαζε το Επιμελητήριο, τον Εμπορικό Σύλλογο και τον Σύνδεσμο Βιομηχάνων

Σχόλιο δικό μου
Γιάννη θα σου απαντήσω αύριο για το εύκολο που του έβαλα, με πληροφορίες, όχι μόνο για τα εικονιζόμενα στη φωτογραφία κτίρια, αλλά και παραδιπλανά, που πιστεύω ότι θα τον ενδιαφέρουν ως αρχαιο-Θεσσαλονικο-συλλέκτη. Το μόνο που σημειώνω τώρα είναι: Στο πίσω μέρος της καρτ-ποστάλ είναι τυπωμένα επάνω αριστερά "ιι ΔΙΕΘΝΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ", 
κάτω αριστερά, μέσα σε τρίγωνο "CEVAERT", ΠΛΑΚΕΣ, ΦΙΛΜ, ΧΑΡΤΙΚΑ, ΧΗΜΙΚΑ και στη μέση, κάθετα, "ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΑ ΕΙΔΗ ΚΟΥΝΙΟ". Προφανώς η καρτ-ποστάλ να ανήκει σε μια σειρά αναμνηστικών-διαφημιστικών καρτ-ποστάλ, που είχαν τυπωθεί με την ευκαιρία διοργάνωσης της 2ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης (1927), στο Πεδίον του Άρεως (σήμερα Πάρκο Βέμπο, απέναντι από το Γ΄Σ.Σ.)

Σχόλιο δικό μου
Πληροφορίες για τον φίλο Γιάννη Καρατζόγλου: Σωστά επισημαίνεις ότι το αριστερό κτίριο είναι το ξενοδοχείο Ριτζ. Ήταν ιδιοκτησία της οικογένειας Αθανασίου. Γόνος της, στα μέσα της δεκαετίας '50 μετατρέπει τη Βίλλα Ριτζ (ιδιοκτησίας Σωσσίδη), στο Πανόραμα, όπου σήμερα το με το ίδιο όνομα κτιριακό συγκρότημα, σε εστιατόριο πολυτελείας, όπου εργάστηκε ως αρχιμάγειρος ο πατέρας μου. Αριστερά του ξενοδοχείου Ριτζ βρισκόταν το παραδοσιακό καφενείο "ΚΕΝΤΡΙΚΟΝ" (δεν εικονίζεται στη φωτογραφία), ιδιοκτησίας κατά 1/3 (και ολόκληρης της οικοδομής) ομογενούς εμπόρου από την Κωνσταντινούπολη. Συνιδιοκτήτες κατά τα υπόλοιπα 1/3+1/3 ήταν κάποιος Καραγιαννίδης και ένας γνωστός δικηγόρος της Θεσσαλονίκης. Τελικά η οικοδομή, μετά από λάθος χειρισμούς των κληρονόμων του Κωνσταντινουπολίτη και του Καραγιαννίδη, αλλά και τις έξυπνες κινήσεις του δικηγόρου, περιήλθε στην ιδιοκτησία του τελευταίου κατά τα 3/3. Σήμερα, η νέα οικοδομή, όπου στεγάζεται στους πρώτους της ορόφους η Εθνική Ασφαλιστική, ανήκει σε πολύ γνωστή οικογένεια της Θεσσαλονίκης, κληρονόμο του δικηγόρου. Τώρα, το μεσαίο κτίριο, όπως και το δεξιό, εξακολουθούν να υπάρχουν και σήμερα. Περνώντας παλιά μια μέρα από την περιοχή με τον Ντίνο Χριστιανόπουλο, μου είπε ότι στο μεσαίο στεγάζονταν επί κατοχής υπηρεσίες της Γκεστάπο και επί Χούντας γραφεία των μυστικών υπηρεσιών. "Δες", μου είπε, "ψηλά πάνω στην ταράτσα υπάρχουν ακόμη συρματοπλέγματα (δίπλα στο κτίριο όπου στεγάζεται η ΑΛΦΑ ΜΠΑΝΚ) προφανώς για να μη δραπέτευαν οι κρατούμενοι". Αυτές οι δικές μου πληροφορίες. Αν Γιάννη έχεις και συ άλλες, ευπρόσδεκτες. Σε φιλώ.

Σχόλιο δικό μου
Γιάννη Καρατζόγλου, αυτός ήταν ο Κωνσταντινουπολίτης, ιδιοκτήτης κατά 1/3 της οικοδομής όπου βρισκόταν το καφενείο "ΚΕΝΤΡΙΚΟΝ". Και το όνομα αυτού, Αντώνης Αντωνιάδης, αδελφός του παππού της γυναίκας μου.

Σχόλια Τόλη Νικηφόρου
Αναφορά στο περίφημα καφενείο και στον αδερφό του παππού της Ελένης γίνεται και στο μυθιστόρημά μου Έρημο νησί στην άκρη του κόσμου (από στοιχεία που βέβαια μου έδωσε η Ελένη).

Μου είχε αρέσει πολύ τότε η περιγραφή της Ελένης και τη μετέφερα στο βιβλίο σχεδόν αυτούσια. Θυμάσαι που γυρίζαμε στην Πλατεία Ελευθερίας και βγάζαμε φωτογραφίες για το βιβλίο, ανεβήκαμε μάλιστα και στο γραφείο του Λάκη του Παπαδήμα για να έχουμε την πλήρη θέα της πλατείας, του λιμανιού, της θάλασσας. Ρε, τι κάνουν οι καημένοι οι συγγραφείς και οι ζωγράφοι, οι μεν για να γράψουν, οι δε για να ζωγραφίσουν. Και όλοι για το μεράκι τους.

Τρίτη, 16 Δεκεμβρίου 2014

ΑΓΝΩΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ


Για πείτε μου που (;) και πότε (;) φίλοι μου παλιοί Θεσσαλονικείς. Εγώ θα μιλήσω τελευταίος.

Δευτέρα, 15 Δεκεμβρίου 2014

Μνήμη Ελευθερίου Βενιζέλου, μέρα που είναι!

Σπάνια ελαιογραφία (26.5Χ17.5) του Αλεξάνδρου Μπαρκώφ

Κυριακή, 14 Δεκεμβρίου 2014

"Από το μαγευτικό Πήλιο"

Τέμπερα, 38Χ28 εκ., 2010

Σάββατο, 13 Δεκεμβρίου 2014

"Από την Άφησσο Πηλίου"


Μολύβι 1977 (34.5Χ25 εκ.)

Τέμπερα 1978 (34.5Χ25 εκ.)

Τετάρτη, 10 Δεκεμβρίου 2014

Η ζωγραφιά μου που ταξιδεύει...

...με το "Ariadne Palace" της Minoan Lines (Τοπίο Χαλκιδικής, τέμπερα, 1978)

Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου 2014

Από την Καψόχωρα Χαλκιδικής

Μολύβι (1976) & Τέμπερα (1999), 23Χ33 εκ.

Από την Καψόχωρα Χαλκιδικής

Μολύβι (1976) & Τέμπερα (1999), 23Χ33 εκ.

Πέμπτη, 4 Δεκεμβρίου 2014

Από την Καψόχωρα Χαλκιδικής

Μολύβι (1976) & Τέμπερα (1999), 23Χ33.5 εκ.

Τετάρτη, 3 Δεκεμβρίου 2014

Το Ηρώο στο Γ'Σ.Σ.

Τέμπερα, 36Χ31 εκ., 1998
(Ο πίνακας βρίσκεται στην Δημοτική Πινακοθήκη Θεσσαλονίκης)

Τρίτη, 2 Δεκεμβρίου 2014

Δευτέρα, 1 Δεκεμβρίου 2014

Το άγαλμα του Ναυάρχου Βότση στον Λευκό Πύργο

(Τέμπερα, 32Χ27 εκ., 1992)
ΠΟΤΕ ΗΤΑΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ, ΟΠΩΣ ΟΤΑΝ ΤΟ ΖΩΓΡΑΦΙΣΑ, Η ΟΠΩΣ ΕΊΝΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΠΑΚΤΩΜΕΝΟ ΜΕΣΑ ΣΕ ΠΛΑΚΕΣ
Ρε μανία των ελληνο-αρχιτεκτόνων με το τσιμέντο και την πλάκα