Σάββατο 31 Μαρτίου 2012

1912-2012 η Θεσσαλονίκη γιορτάζει. Πόλη είναι και οι άνθρωποί της: (5) Κλείτος Κύρου

(Μικτή τεχνική, τέμπερα+φωτογραφία, 28Χ18 εκ., 2012)
(5)
Κλείτος Κύρου, ποιητής, 1921-2006
Γνωριστήκαμε στον τραπεζικό χώρο αρχές δεκαετίας ’80, εκείνος διευθυντής στην Πίστεως, εγώ στην Εμπορική. Μετά γνωρίσαμε ο ένας το έργο του άλλου, εκείνος το ζωγραφικό μου, εγώ το ποιητικό του. Παρών σε όλες τις εκθέσεις μου, πήρε έργα μου του χάρισα άλλα τόσα και ανελλειπώς μου έστελνε τις ποιητικές του συλλογές με προσωπική αφιέρωση.
Με ιδιαίτερη συγκίνηση κρατώ ακόμη στα χέρια μου την ποιητική του συλλογή «Κλειδάριθμοι», τίτλο που προφανώς δανείστηκε από την ενασχόλησή του στην τράπεζα με το αντικείμενο των κλειδαρίθμων, μηνυμάτων με κώδικα (κλειδάριθμο) που αντάλλασαν μεταξύ τους οι Τράπεζες και διευθυντικό στέλεχος επιβεβαίωνε την εγκυρότητά τους αποκλειδαριθμώντας τα.
Τα τελευταία χρόνια, πριν φύγει για πάντα, ανταμώναμε σε περιπάτους μας στη Νέα Παραλία, εκείνος με την αγαπημένη του Φιλιώ κι εγώ με την Ελένη.
«Κοίτα απέναντι», μου έλεγε, «τι μαγευτικό βουνό ο Όλυμπος».
Αποκλειδαρίθμηση:
Βρίσκεται για πάντα εκεί καθώς, σύμφωνα με επιθυμία του, στο Βουνό των Θεών σκορπίστηκε η τέφρα του.

6 σχόλια:

MYSTELIOS είπε...

Με ενδιαφέρον παρακολουθώ τις αναρτήσεις σου τον τελευταίο καιρό και χαίρομαι πολύ που μέσα από τα υπέροχα έργα σου γνωρίζω τους αξιόλογους ανθρώπους της πόλης σου !!!
Καλό μήνα φίλε Ντίνο και καλή συνέχεια !!!

Dinos-Art είπε...

Χαίρομαι ιδιαίτερα Στέλιο μου που παρακολουθείς αυτές τις αναρτήσεις-τιμή στους αξιόλογους φίλους που έφυγαν. Θα ακολουθήσουν ακόμη δύο και μετά μια ανάρτηση με ευχές για το Πάσχα από παρέα φίλων αγαπητών που συνεχίζουν να γράφουν ιστορία στην πόλη. Καλή Κυριακή και καλό ξανθό Απρίλη.

anna είπε...

Καλό μήνα και καλή εβδομάδα.Αισθάνομαι την ανάγκη να σ'ευχαριστήσω γι'αυτά που μας μαθαίνεις κι επίσης να σ'ευχαριστήσω γιατί έχεις βρει έναν υπέροχο τρόπο να προβάλεις μέσα από τα έργα σου την όμορφη πόλη μας και την ιστορία της.Την τεχνική αυτή(αν μπορώ να την πω τεχνική)να μοιάζει ο πίνακας με ψηφιδωτό δεν την έχω ξαναδεί.Είναι όλα εκπληκτικά!Καλό απόγευμα.

Dinos-Art είπε...

Ευχαριστώ πολύ Αννα μου. Χαίρομαι ιδιαίτερα που εκτιμάς αυτά που αναρτώ στο blog μου, όπως και άλλοι φίλοι. Η τεχνική που χρησιμοποιώ λέγεται πουαντιγισμός, ή πουαντιλισμός και κατά άλλους στιγματογραφία. Αυτό που βλέπει ο θεατής είναι το τελικό αποτέλεσμα των επάλληλων στρώσεων με κουκίδες, ξεκινώντας σε μέγεθος όπως το κεφάλι καρφίτσας και καταλήγοντας σε μέγεθος μύτης καρφίτσας. Στην ελεύθερη πινελιά ο ζωγράφος ισορροπεί το πίνακα με την ανάμειξη των χρωμάτων, ενώ με τεχνική του πουαντιγισμού προσπαθεί
να ισορροπήσει το έργο με τα μικρά αυτά στίγματα. Καλή εβδομάδα και καλό μήνα.

Poet είπε...

Ντίνο μου, οι δικές σου συμπάθειες είναι σε μεγάλο βαθμό και δικές μου. Ο Κλείτος Κύρου, μέλος της περίφημης τριάδας των κοινωνικών ποιητών της Θεσσαλονίκης (Αναγνωστάκης-Κύρου-Θασίτης) της πρώτης μεταπολεμικής γενιάς, ήταν ένας εξαιρετικά συμπαθητικός άνθρωπος. Φαίνεται και από το γλυκό χαμόγελό του στην ωραία ζωγραφιά σου.

Καλό κουράγιο, χαλκέντερε, και καλή συνέχεια.

Dinos-Art είπε...

Κοινές ωραίες μνήμες Τόλη μου.